Zelený čaj jako doplněk stravy

Zelený čaj jako doplněk stravy

Také už jste přemýšleli o tom, že zařadíte kapsle zeleného čaje do svého jídelníčku? Před tím, než se pro ně vydáte do obchodu, existuje několik věcí, které je třeba mít na paměti. Zelený čaj obsahuje spousty antioxidantů, které mají protirakovinné účinky. Dále pomáhá v hubnutí a to tím, že pomáhá uvolnit tuk z tukových buněk, a to nejen podkožních, ale i těch mnohem nezdravějších tukových buněk – které se uchycují na lidských orgánech. Taktéž pomáhá spalovat tuky, zejména v průběhu cvičení. Zelený čaj také zvyšuje metabolismus.

Jak se vyrábějí?

Existuje několik různých postupů, které se používají k výrobě tablet zeleného čaje. Nejjednodušší a také nejlepší jsou doplňky stravy, které obsahují pouze standardizované extrakty ze zeleného čaje. Zelené čajové lístky se suší a poté jsou uzavřeny do kapslí nebo slisovány do tablet. Tento doplněk stravy můžete koupit v lékárně nebo v obchodě se zdravou výživou.

Další typy doplňků vznikají tak, že se zelený čaj průmyslově zpracovává. Čajové lístky se vaří a antioxidanty se extrahují a jsou použity do kapslí, nápojů či pleťových krémů.

Jsou stejně účinné?

Antioxidant EGCG je jedním z nejvýznamnějších prvků v zeleném čaji, takže se jedná i o základní látku, která je obsažena v kapslích zeleného čaje. Vědci zjistili, že EGCG v kapslích je stejně účinný jako v klasickém nápoji – zeleném čaji. Ale pití zeleného čaje znamená ještě více prospěšných složek kromě EGCG. Kofein obsažený v čaji má taktéž antioxidační účinky a aminokyselinu theanin, která má uklidňující účinek na nervový systém.

Doporučená denní dávka

Některé kapsle zeleného čaje obsahují velké množství EGCG (až 100 – 750 mg na pilulku). Průměrný člověk by neměl konzumovat více než 10 mg extraktu na jeden kilogram tělesné hmotnosti. Pokud tedy vážíte 50 kg, neměli byste konzumovat více než 500 mg extraktu zeleného čaje denně. Při pití čaje je velmi obtížné doporučenou denní dávku překročit. Jeden šálek obsahuje průměrně 50 mg EGCG.

Shrnutí

Pokud jste se tedy rozhodli pro zelený čaj jako doplněk stravy, věnujte pozornost kvalitě pilulek. Dejte si pozor na množství antioxidantů, abyste nepřekračovali svoje doporučené denní dávkování.

Dále je potřeba mít na paměti, že zelený čaj byl historicky užíván jako nápoj a ne pilulky, a jako takový byl i zkoumán. U pilulek nejsme schopni zatím určit dlouhodobé účinky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.