Vliv chia semínek na naše zdraví

Vliv chia semínek na naše zdraví

V komunitě lidí, jenž dodržují zdravý životní styl, se staly chia semínka velmi oblíbenou superpotravinou. Snadno se tráví, mají jemně ořechovou chuť a jsou skvělou přísadou smoothie, dezertů a zkrátka čehokoliv, co vás napadne. Dají se konzumovat i syrové. Ať už chia semínka konzumujete v jakékoliv podobě, vždy vám dodají spoustu energie, kterou vaše tělo během dne bude potřebovat.

Zdravotní výhody chia semínek

Mimo energii, kterou vám tato superpotravina dodá, získáte také množství zdravotních výhod, které stojí za zmínku.

Větší vytrvalost při sportování

Chia semínka jsou oblíbenou superpotravinou zejména u sportovců, jelikož stejně tak jako banány, nám dodají spoustu energie k lepším výsledkům. Namočíme-li chia semínka do vody, vytvoří gelovitou látku tvořící tolik energie, jako některé energetické nápoje na dnešním trhu.

Jednodušší proces hubnutí

Množství vlákniny obsažené v chia semínkách nám dodá pocit sytosti na mnohem delší dobu než je tomu u běžných potravin. Navíc obsahují tato semínka také zinek, známý též díky stimulaci leptinu, který pomáhá regulovat chuť k jídlu.

Správný vývoj mozku a kvalitnější koncentrace

Chia semínka jsou vynikajícím zdrojem lehce stravitelných omega 3 mastných kyselin, které jsou nezbytné pro správné fungování mozku. Dokáží si poradit také se stresem a se zlepšením kognitivních funkcí, které jsou spjaty s naší paměti, myšlením a koncentrací.

Nižší riziko hypertenze

Omega 3 mastné kyseliny obsažené v chia semínkách jsou skvělým nástrojem pro snížení vysokého krevního tlaku. Za zmínku však stojí také množství hořčíku, draslíku, železa a antioxidantů v chia semínkách, které se podílejí na zlepšení kvality krve.

Kvalitní svaly a regenerace po tréninku

Chia semínka jsou kvalitním zdrojem rostlinných bílkovin, které nám pomáhají při budování svalové hmoty a spalování tuků. Mimo to jsou ale i bohatým zdrojem vysoce vstřebatelného hořčíku, u kterého bylo prokázáno, že zlepšuje proces regenerace po trénincích a snižuje svalové křeče.

Zdravé trávící ústrojí

Díky vysokému obsahu vlákniny semínka chia udržují naše trávící ústrojí zdravé a mohou být také skvělým přírodním lékem na zácpu.

Další výhody chia semínek

  • zdravé srdce
  • snížené riziko vzniku diabetu 2. typu
  • ideální zdroj živin pro vegetariány
  • zdravé kosti a zuby
  • zcela bez lepku
  • zdravá pleť

Existují nějaké nevýhody u této superpotraviny?

Většinou vše má své klady a zápory neboli výhody a nevýhody, avšak u chia semínek se bát nemusíte. Tato semínka mají pouze výhody, takže je může konzumovat každý a to bez obav.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.