Vejce jako kvalitní zdroj živin

Vejce jako kvalitní zdroj živin

Vejce jsou životně důležitou přísadou mnoha receptů. Obsahují totiž řadu důležitých živin, které naše tělo potřebuje. Podle výzkumu se udává, že jedno velké vejce má okolo 72 kalorií, 6 g bílkovin, 5 g celkového tuku a 0,4 g sacharidů, nemluvě o spoustě vitamínů a minerálů.

Samotný žloutek pak obsahuje vitamíny skupiny A, D, E, K, železo, měď, fosfor, mangan, zinek, selen a 40% bílkovin. U vaječného bílku zase můžete počítat s vitamíny skupiny B, hořčíkem, sodíkem, draslíkem a 60% bílkovin.

Jak je to s tím cholesterolem?

Není tomu tak dávno, co se vedly dlouhé diskuse o tom, zda-li vejce má vliv na vysokou hladinu cholesterolu v krvi. Pravdou však je, že nemá! Nedávno se totiž na základě nových výzkumů ukázalo, že cholesterol obsažený ve vejci má jen malý dopad na zvýšení celkové hladiny cholesterolu v krvi. Zkonzumovat můžeme denně maximálně 300 mg cholesterolu, přičemž jedno velké vejce obsahuje okolo 186 mg.

Vejce a jejich výhody

Vejce jsou kompletní bílkovinou

Většina zdrojů kompletních bílkovin pochází především z živočišných produktů a nejsou zrovna nejlevnější. To však neplatí pro vejce, která jsou svou cenou dostupná pro každého z nás. Navíc máte-li ve svém okolí někoho, kdo chová slepice, dají se vejce pořídit mnohem levněji než by tomu bylo v obchodě.

Jsou ideální v období diety

Máte-li na snídani vejce, udržíte si pocit sytosti mnohem delší dobu než je tomu u obilovin nebo toastu. Tím zamezíte přejídání se nezdravým jídlem, které vás zasytí pouze na krátký čas.

Chrání zrak

Vejce obsahuje dva antioxidanty (leutin a zeaxantin), které chrání náš zrak před poškozením vztahujícím se k vystavení UV záření. Navíc tyto antioxidanty snižují riziko vzniku šedého zákalu ve stáří.

Lék na únavu a špatnou náladu

Cítíte se bez nálady a energie? Sáhněte po vejci! Vejce obsahuje prospěšné omega 3 mastné kyseliny, zinek, vitamín skupiny B a mnoho dalších živin, které dokáži proti těmto problémům bojovat.

Podporují zdravé vlasy a nehty

Pro vysokou škálu aminokyselin a širokou škálu vitamínů a minerálů mohou vejce přispět k podpoře zdravých vlasů a nehtů. V případě, že jste doposud měli nedostatek potravin, které obsahují síru, zinek, vitamín B12 a vitamin A, mohli jste po pravidelné konzumaci vajec zpozorovat, že vaše nehty a vlasy začaly růst mnohem rychleji než v minulosti.

Pomáhají lidem trpící anémii

Anémie je tzv. nedostatek železa v krvi a jelikož vejce jsou známá pro svůj vysoký obsah železa, jsou ideální potravinou pro lidi trpící chudokrevností.

Zabraňují vzniku osteoporózy

Chceme-li udržet naše kosti zdravé a dopřát jim jen ty nejlepší živiny (vitamín D, fosfor a vápník), pak jsou vejce pro nás tou správnou volnou.

Vejce konzumujte s rozumem!

Když máte něčeho nedostatek, zahráváte si na velký problém, avšak stejně tak tomu je, když to s něčím přeháníte. Vejce proto konzumujte s rozumem a to v přiměřeném množství.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.