Přírodní způsoby, jak snížit cholesterol

Přírodní způsoby, jak snížit cholesterol

Snížit hladinu cholesterolu můžete mít pod kontrolou. Výzkumy ukázaly, že strava dokáže cholesterol snížit více než léky k tomu určené!

Co je cholesterol?

Cholesterol je látka voskové konzistence, která se nachází ve všech buňkách lidského těla. Produkuje hormony a vitamin D a pomáhá nám trávit potraviny. Naše tělo produkuje tolik cholesterolu, kolik potřebujeme. Avšak v důsledku nezdravé stravy, nedostatku pohybu či genetických predispozicí, může být hladina cholesterolu příliš vysoká. A vysoká hladina cholesterolu je jedním z nejdůležitějším faktorem vzniku srdečních chorob.

Rozlišujeme dva druhy cholesterolu: LDL a HDL cholesterol. LDL cholesterol – špatný druh cholesterolu, který ucpává tepny a vede k infarktu myokardu či k mrtvici. HDL cholesterol – dobrý druh, zbavuje se LDL cholesterolu z artérií do jater a posléze z těla ven.

Jak snížit cholesterol přírodními způsoby

  • Vybírejte správné tuky – tuky jsou v lidské stravě velmi důležité: budují zdravé buňky a přispívají ke zdraví mozku, pomáhají vstřebávat vitaminy a jsou zdrojem energie. Ale nejsou tuky jako tuky. Měly bychom se snažit vyhnout trans- nebo nasyceným tukům. Mezi zdravé tuky patří avokádo, oříšky a olivový olej.
  • Jezte více vlákniny – vláknina zajišťuje postupné uvolňování cukru do krve a redukuje i špatný cholesterol. Mimo to také pomáhá s trávicími obtížemi. Vláknina je obsažena v celozrnných výrobcích, luštěninách, hnědé rýži, ovoce a zelenině.
  • Vyměňte živočišné bílkoviny za rostlinné – živočišné bílkoviny totiž obsahují mnohem více cholesterolu. Mezi zdroje rostlinných bílkovin patří luštěniny, celozrnné výrobky, quinoa, ořechy a semínka.
  • Zhubněte – dostaňte svou váhu pod kontrolou, protože tučná jídla mohou způsobovat problémy s cholesterolem.
  • Hýbejte se – pravidelné cvičení (aspoň 30 minut denně) zlepší váš celkový pohyb a udrží vyvážené množství cholesterolu.
  • Přestaňte kouřit – kouření totiž zvyšuje rizika spojená s vysokou hladinou cholesterolu. Kouření dále snižuje dobrý cholesterol.
  • Zvyšte množství omega 3 mastných kyselin v potravě – tyto kyseliny příznivě působí na činnost mozku, normální růst a obnovu a také snižují riziko srdečních chorob. Jejich zdrojem jsou tučné ryby (losos, makrela), chia semínka, konopná semínka, ořechy, rybí olej.
  • Doplňky stravy – například již zmiňované omega 3 mastné kyseliny, vitamín D a multivitaminy, které jsou bohaté na chrom a biotin. Další možností jsou probiotika, což jsou přátelské bakterie, které nám pomáhají trávit potravu, absorbovat živiny.
  • Dostatek spánku – spánek dovolí tělu odpočinout si a zregenerovat se.
  • Jídlo, které snižuje cholesterol – například psyllium, které je zdrojem vlákniny, pochází z rostliny Plantago ovata. Dále pak ovesné vločky, zelený čaj, červené víno, kvalitní hořkou čokoládu (70 % kakaa), spirulina (která také působí jako prevence před aterosklerózou), a některé druhy bylinek a koření (které jsou plné antioxidantů – například česnek, cibule, zázvor a kurkuma).

1 komentář u „Přírodní způsoby, jak snížit cholesterol“

  1. Pavel Surý napsal:

    Dobré tipy, ale u každého bude přístup individuální. Dnes už neznám moc starších lidí, kteří by nebyli limitováni v konzumaci alespoň některých věcí ze seznamu. Přeci jen s věkem se objevují různé zdravotní komplikace a každé mají jiná omezení.
    Spíš by to chtělo zkoušet různé věci a při tom v pravidelných intervalech zapisovat a zkoumat různé hodnoty (cholesterol, cukr), jak které potraviny na konkrétní tělo působí. Právě zkoumám, jestli neexistuje jiné řešení, než indikační papírky, které jsou dlouhodobě docela drahé.
    Našel jsem přístroj na měření cukru i cholesterolu, jen nevím, jak je přesný https://www.zdravi-sport.cz/cholesterolmetr-s-glukometrem-bkp-m-m001/, možná by nebylo od věci napsat článek s testem podobných přístrojů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.