Které potraviny mohou způsobit rakovinu?

Které potraviny mohou způsobit rakovinu?

Víte přesně, co obsahují potraviny, které jíte každý den? Dokonce i zdánlivě zdravé věci mohou ve skutečnosti zvyšovat riziko vzniku rakoviny, aniž byste to věděli. Zde uvádím nejčastější potraviny, které jíme, a o které jsou z tohoto hlediska nebezpečné.

Zpracované maso

Slanina, klobása, šunka, párky. Všechny tyto potraviny mohou zvýšit riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. Navíc zpracované maso obsahuje chemikálie, které riziko rakoviny také zvyšují. Odborníci doporučují nanejvýš 70 g těchto potravin denně.

Červené maso

V malém množství je červené maso zdravé – obsahuje vitamíny a železo. Avšak každodenní strava s červeným masem způsobuje zvýšené riziko rakoviny tlustého střeva. Doporučená denní dávka je 70 g při každodenní konzumaci, pokud jíte maso třeba jen jednou za týden, můžete si dopřát až 300 g.

Uzené a grilované maso

Tato masa mají společné to, že při jejich přípravě jsou vystaveny kouři plného dehtu. A to opět znamená zvýšené riziko rakoviny tlustého střeva. Odborníci nestanovili doporučenou denní dávku, protože se jedná o potraviny, kterým bychom se měli vyhnout.

Popcorn z mikrovlnky

Popcornové sáčky obsahují látku, která u žen způsobuje neplodnost, zvyšuje riziko zniku rakoviny močového měchýře, varlat a ledvin. Co se týká samotného popcornu, ten pak obsahuje řadu konzervačních a chemických látek, které mohou způsobit kožní a žaludeční potíže. Doporučené množství je méně než 4 % vašeho denního příjmu potravin.

Rafinovaná mouka

Bílá rafinovaná mouka je v mnoha druzích připravených pokrmů – sušenky, pečivo, palačinky atd. Tato mouka má vysoký glykemický index a způsobuje vysokou hladinu cukru v krvi, což jde ruku v ruce s nádorovými onemocněními. U žen po menopauze navíc způsobuje tato mouka zvýšené riziko rakoviny prsu. Nejlépe je této mouce se vyhnout.

Cukr

Cukr obsahují i potraviny, u kterých bychom to nečekali – nízkotučné mléčné výrobky, pečivo, kečup, salátové zálivky atd. Rafinované cukry podporují růst rakovinných buněk. Maximální množství cukru denně je 37,5 g (9 lžiček) pro muže a 25 g (6 lžiček) pro ženy.

Umělá sladidla

Umělá sladidla jsou méně kalorická, ale obsahují spoustu chemických látek, které mohou způsobit nádory mozku. Proto je lepší se těmto sladidlům vyhnout úplně.

Sodovky

Sodovky obsahují spoustu cukru – u kterého už jsme si nebezpečí vysvětlili. Jejich častá konzumace vede často k obezitě. Navíc jejich každodenní pití zvyšuje riziko rakoviny jícnu, slinivky, tlustého střeva a konečníku, štítné žlázy a ledvin. Limonádu si proto dejte jen výjimečně.

Alkohol

Časté pití alkoholu způsobuje zvýšené riziko vzniku rakoviny úst, jater, prsu, tlustého střeva a krku. Spolu s kouřením se navíc toto riziko vzniku ještě více zvyšuje. Takže alkohol jen příležitostně!

Potraviny v konzervách

Problémem jsou konzervy, které obsahují škodlivé látky. Proto radši používejte čerstvé potraviny!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.