Goji na hubnutí recenze

Goji na hubnutí recenze

Goji neboli kustovnice čínská jsou malé, světle červené bobulky, které mají svůj původ v Asii a Evropě a jedí se v sušené nebo čerstvé podobě. Spousta firem označuje goji jako super potravinu a využívá ji v souvislosti s hubnutím – goji má vlastnosti, které mají napomáhat a zrychlit proces hubnutí. Jak je to ve skutečnosti?

Zdravotní výhody goji

Goji nejčastěji seženeme v její sušené podobě, prodává se v různých velikostech, k sehnání je ale také ve formě sirupu, šťávy, smoothie – přidat se tedy dá snad do všech pokrmů. Goji přináší spoustu zdravotních výhod – snižuje riziko nadváhy a chrání proti různým onemocněním jako je rakovina, diabetes, řídnutí kostí, ledvinové kameny, mrtvice nebo infarkt. Mimo to normalizuje imunitní systém a předchází makulárním degeneracím.

Příznivé účinky goji

Pro hubnutí se goji používá pro své antioxidační vlastnosti a pro nízkou hodnotu kalorií. Mimo to obsahují také spoustu dalších vitamínů, minerálů a živin, které jsou vhodné pro zachování zdraví a správné výživy. Například obsahují vápník, který napomáhá zdraví kostí. Thiamin (neboli vitamín B1) mění sacharidy v energii a také pomáhá k lepší funkci žláz. Draslík a aminokyseliny pomáhají tělu produkovat růstové hormony

.

Kouzelné goji

Nicméně, není správné se domnívat, že pouhým přidáním goji do jídelníčku může dojít ke ztrátě hmotnosti. Je třeba zavést další opatření, ve kterých má goji pouze podpůrnou funkci, ale podle výzkumů nemá sama o sobě natolik „kouzelnou moc“, aby odvedla všechnu práci za vás. Jediný způsob, jak zdravě a bezpečně hubnout, je v kombinaci pravidelné fyzické aktivity s vyváženou, nízkokalorickou dietou. To znamená denní příjem celozrnných výrobků, mléčných výrobků, ovoce, libových bílkovin a zeleniny.

Jak pomáhá goji v hubnutí?

Výše je popsána spousta zdravotních výhod, které goji poskytuje. Nyní se zaměřme na ty vlastnosti goji, které by nám mohly pomoci v hubnutí:

  1. Obsahují velké množství vlákniny, a ta je důležitá pro správné trávení, navíc v našich střevech bobtná postupně, a my pak máme déle pocit zasycení. To znamená, že goji redukuje náš apetit. Vláknina zpomaluje trávení, čímž redukuje hladinu cukru v krvi. A proto snižuje naši chuť na sladké.
  2. Bobule goji mají močopudné a čisticí účinky, takže odvádí toxiny a odpadní látky ven z lidského těla, čímž zvyšují imunitu člověka a jeho schopnost předcházet nejrůznějším nemocem.
  3. Zvyšuje spalování tuku a také energii člověka.
  4. Goji jsou antioxidanty, čímž redukují úroveň tuku a špatného cholesterolu v krvi.
  5. Bobule goji mají nízký glykemický index v hodnotě 29 (potraviny, které mají hodnotu GI více než 70 jsou považovány za ty s vysokým GI, potraviny pod 55 mají nízký GI, což znamená, že dokážou rychle uspokojit hlad a snížit toužení po jídle).

A co na to vědci?

Z vědeckých recenzí ovšem vyplývá, že ačkoli se goji přisuzují až zázračné vlastnosti na poli hubnutí, pravda je trochu někde jinde. Ano, je to zdravá potravina, a ano, je to také vhodná potravina pro zařazení do dietního jídelníčku. Ale antioxidanty obsahují také další potraviny – například borůvky, ovoce, chia semínka apod.

Taktéž vlákninu obsahuje spousta potravin – celozrnné výrobky (pečivo, těstoviny), hnědá rýže, luštěniny, ovoce a zelenina. Z toho vyplývá, že goji není sama o sobě až tolik výjimečná oproti ostatním potravinám, uznat ale musíme, že rozhodně zdraví prospěšná je.

Rizika spojená s užíváním goji

Výzkumy neprokázaly žádná zvýšená rizika v průběhu užívání goji pro většinu dospělých. Pokud ale užíváte léky na léčbu chudokrevnosti, diabetes nebo na krevní tlak, poraďte se před užíváním goji se svým lékařem. V některých případech mohou goji rušit účinky těchto léků.

Jak začlenit goji do svého jídelníčku

Úplně nejlepší možností je jíst goji v jejich čerstvé podobě. Protože však jsou v takovém stavu málo dostupné, koupíme je spíše v sušené podobě, šťávě a čaje. Sušené ovoce goji nám poskytnou veškeré výhody čerstvých bobulí, avšak u šťáv a čaje už bychom mohli o zdravotních účincích polemizovat.

Sušené plody goji můžeme přidat do svých ranních cereálií, rozmixovat je do smoothie, zapéct do zdravých ovesných tyčinek, pečených buchet a jiného pečiva, ale také je můžeme přidat do salátu nebo polévek (skvěle se hodí například do dýňové polévky nebo do polévky z batátů).

Shrnutí

Goji neboli kustovnice čínská je zdraví prospěšná potravina, která sice nedokáže zázraky, ale i tak poskytuje řadu důležitých živin pro naše tělo. Je to způsob, jak udělat ještě něco navíc pro své zdraví. Protože se jedná o velmi zdravou potravinu, je dobré zahrnout ji do svého jídelníčku. Není příliš sladká, takže se nemusíte bát nadbytečného množství sacharidů. Stojí za to, promyslet si, zda je goji ta pravá potravina pro vás.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.