Zlepšení emocionálního zdraví

Zlepšení emocionálního zdraví

Lidé, kteří jsou emocionálně zdraví, mají své emoce pod kontrolou. Jsou schopní zvládat životní výzvy, budovat silné vztahy a vzpamatovat se z neúspěchů. Ale stejně jako si budujeme celkové psychické zdraví, je nutné budovat i mentální a emocionální zdraví. Zlepšení emocionálního zdraví je obohacující zkušenost, využijete všechny aspekty svého života, včetně zlepšení nálady, zvýšení odolnosti a celkovému přidání radosti do života.

Lidé, kteří jsou emocionálně zdraví, mají:

  • Pocit spokojenosti.
  • Chuť do života a schopnost se smát a bavit se.
  • Schopnost vyrovnat se se stresem.
  • Pocit smyslu a účelu.
  • Ochota učit se novým věcem.
  • Schopnost budovat a udržovat naplňující vztahy.
  • Sebevědomí.

Jak se starat o emocionální zdraví?

Dostatek odpočinku. Abychom mohli dosáhnout emocionálního zdraví, je potřeba starat se také o tělo. To zahrnuje dostatek spánku. Většina lidí potřebuje 7-8 hodin spánku denně.

Dodržování správné výživy. Tato problematika je složitá, ale můžete se učit postupně, co jíst a jak to ovlivní vaši energie a náladu.

Cvičení. Cvičení je prostředek proti stresu a depresím. Cílem je cvičit 30 minut denně. Začínejte ale pomalu – vyjděte schody místo výtahu, parkujte dále od obchodu atd.

Dostatek slunečního svitu. Na slunečním (nebo aspoň denním) světle bychom měli strávit alespoň 15 minut – například v rámci cvičení, zahradničení atd.

Omezte alkohol a cigarety (a další drogy). Tyto suroviny vám dají na krátkou dobu dobrou náladu, ale dlouhodobě působí na psychiku člověka negativně.

Typy ke zlepšení emocionálního zdraví

Dělejte věci, které pozitivně ovlivní ostatní. Buďte ostatním užiteční.

Objevujte nové věci. Zkuste zase chodit do školy (tentokrát pro dospělé), na kurzy, navštivte muzeum, učte se nový jazyk nebo cestujte.

Užijte si krásy přírody a umění. Pobyt mezi krásnými věcmi (příroda, umění) snižuje stres a snižuje krevní tlak.

Zůstaňte v klidu, i když jste pod tlakem. Poslouchejte optimistickou hudbu, umístěte květiny tak, abyste je viděli (a cítili), namasírujte si nohy atd.

Buďte kreativní. Zaměřte se na věci, ve kterých můžete využít svou kreativitu – například zahradničení, kreslení, psaní atd.

Pořiďte si zvíře. Zvířata vám nejenže zlepší náladu, ale když si pořídíte aktivního psa, donutí vás strávit minimálně půl hodiny denně na procházce, čímž si také vylepšujete emocionální zdraví!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.