Jak dosáhnout svých cvičebních cílů

Jak dosáhnout svých cvičebních cílů

Všichni jsme si vědomi výhod, které s sebou cvičení přináší – ať už to jsou zdravotní důvody, hezká postava či lepší fyzička. Ale neustálé výmluvy typu – „Určitě začnu cvičit už zítra.“ „Dneska prší.“ „Dneska si zasloužím odpočívat, po tom blázinci v práci.“ – jsou tím, co vás od cvičení odvádí. Zde uvádíme některé mantry, jak svých cílů dosáhnete.

Mluvte sami k sobě

Nikdo vás nemůže motivovat lépe než vy sami, protože jen vy znáte přesně své potřeby a víte, čeho chcete cvičením dosáhnout. Takže buďte svým vlastním trenérem. Pořád si opakujte, že to zvládnete lépe. Že ještě můžete. Přidejte dalších pět dřepů každý den nebo 10 minut denní jógy a už to vám pomůže změnit svůj stav mysli a tlačit vás k lepším výkonům.

Dejte si malé cíle

Stanovení nerealistických cílů je důvodem toho, proč většina lidí skončí se cvičení na půli cesty a už se ke svému plánu nikdy nevrátí. Stanovte si své cíle tak, abyste je zvládali, například na začátku jen 30 minut rychlé chůze, druhý den zapojte 5 minut běhu, další den 10 minut běhu atd. Pokud nebudete zvládat plnit své stanovené cíle, jednoduše je přehodnoťte a naplánujte si je tak, abyste je zvládali plnit. Neplnění cílů je totiž silným demotivačním faktorem.

Dejte si pozor

Stejně, jako si hlídáte to, co sníte, si dávejte pozor na svůj cvičební režim. Při cvičení se pozorujte v zrcadle, jestli máte dostatečně rovná záda, jestli dost propínáte špičky a podobně. V zrcadle také můžete s postupem času pozorovat změny na svém těle – ploché břicho, větší svaly atd.

Cvičení totiž není jen věcí těla, ale také mysli a hlavně vaší silné vůle. Nenechávejte se odradit počátečními obtížemi a bolestivostí svalů. Pokud jeden den běháte, a druhý den vás z toho budou bolet nohy, víte, že jste cvičili pořádně. Pokud budete chtít běhat i druhý den, není to příliš dobrý nápad. Spíše se zaměřte na jiné cvičení – například posilování břišních svalů, kterým nebudete znovu zatěžovat nohy. Svaly totiž potřebují čas k regeneraci. A původní bolest se s každým cvičením bude zmenšovat a zmenšovat, až ji nakonec přestanete tolik cítit.

Jakmile pochopíte, že cvičení je záležitost jak těla, tak mysli, pomůže vám to lépe se zaměřit na své cíle a budete mít tendenci být konzistentní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.