Dělená strava přehledná tabulka

Dělená strava přehledná tabulka

Kolem hubnutí se toho namluví hodně. Existují různé diety, které ne vždy úplně fungují a často jsou i dokonce zdraví nebezpečné. Abyste opravdu trvale zhubli, je nutné změnit svůj životní styl. V takovém případě by pro vás mohla být dobrá volba dělená strava. Přinášíme vám informace o ní i seznam potravin. Nakonec jsme pro vás připravili přehlednou tabulku dělené stravy, abyste se mohli lépe orientovat, které potraviny patří do jednotlivých skupin.

Jak funguje dělená strava?

Dělená strava je způsob stravování, kde můžete jíst v podstatě všechno, ale vynecháváte různé kombinace potravin. Asi nejznámější propagátorkou tohoto životního stylu je u nás Lenka Kořínková. Ta vytvořila několik skupin potravin, které by se neměli jíst spolu zároveň. Určité potraviny totiž potřebují pro své trávení kyselé PH prostředí a jiné zase zásadité. Za úplným začátkem tohoto způsobu stravování je ovšem americký lékař Dr. Howard Hay, který tuto metodu sestavil pro sebe kvůli onemocnění ledvin.

Rozdělení potravin

Existují následující skupiny potravin:

  • živočišná – do této skupiny patří maso, uzeniny, paštiky, drůbež, ryby, jogurty, mléko a mléčné výrobky, oleje, sádlo a tvaroh,

  • rostlinná – brambory, rýže, těstoviny, knedlíky (oboje bez vajec), celozrnné pečivo, vločky, semínka, obiloviny, sójové výrobky, luštěniny, droždí, květový a lesní med, hroznový cukr,

  • ovoce – čerstvé i sušené ovoce a džemy,

  • zelenina – sem patří všechna zelenina, čerstvá, mražená i nakládaná,

  • neutrál – dochucovadla, houby, koření, kečup, hořčice, kakao, čaje, káva, ovocný cukr, sójová omáčka, kokos, oříšky, limonády a minerálky.

Jak vidíte, jíst můžete takřka vše, ale nesmí se tyto potraviny libovolně kombinovat. Například není vhodná kombinace skupiny rostlinné a živočišné. K masu se nehodí brambory, ale mnohem více zelenina. Neutrální skupina se může kombinovat s čímkoliv.

Jak s dělenou stravou uspět při hubnutí?

Velmi důležité je dodržovat pitný režim a vypít cca 2 litry čisté vody za den. Bez něj neuspějete. Dbejte na to, abyste si vždy kupovali pouze kvalitní a prověřené potraviny. Omezte kouření, alkohol, konzervanty. Velkou část stravy by měla tvořit zelenina a ovoce. Cukr nahrazujte medem, oleje vybírejte kvalitní a raději olivový než řepkový. Snažte se svému tělu dopřát dostatečný odpočinek a spánek. Důležité je si od začátku věřit a mít pevnou vůli. Dostatečná motivace je základ. Jedná se o pomalý proces hubnutí, kde tuková tkáň mizí poměrně pomalu. Výsledky jsou však trvalé. Jídla střídejte tak, aby byl jeden den založen na rostlinné stravě a druhý den zase převážně na živočišné. Oba dny doplňujte jídelníček o neutrální potraviny. Kombinovat obě hlavní skupiny je možné i během jednoho dne, ale dostup mezi nimi dodržujte alespoň 3 hodiny. Tak se potrava z odlišné skupiny dostatečně stráví a nebude negativně ovlivňovat trávení potravin ze skupiny druhé.

Dělená strava – přehledná tabulka

Živočišná skupina

Rostlinná skupina

maso, uzeniny, paštiky, drůbež, ryby, jogurty, mléko a mléčné výrobky, oleje, sádlo a tvaroh brambory, rýže, těstoviny, knedlíky (oboje bez vajec), celozrnné pečivo, vločky, semínka, obiloviny, sójové výrobky, luštěniny, droždí, květový a lesní med, hroznový cukr

Ovoce

Zelenina

veškeré ovoce, čerstvé i sušené zelenina, která může být mražená i čerstvá

Neutrální skupina

dochucovadla, houby, koření, kečup, hořčice, kakao, čaje, káva, ovocný cukr, sójová omáčka, kokos, oříšky, limonády a minerálky

Začněte ještě dnes

Není to tak složité. Nejde ani tak o dietu, jako spíš o změnu stravovacích návyků. Můžete jíst pořád stejně, jen si trochu poupravíte vzájemné kombinace surovin a potravin. Dělená strava si připisuje i mnoho pozitivních vlivů na imunitní a metabolický systém, pomáhá snížit hladinu cukru a cholesterolu a samozřejmě vám může pomoci i zhubnout. Budete se cítit mnohem lépe a zároveň vás rozhodně netrápí hlad.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.