Jak vyzrát na nespavost

Jak vyzrát na nespavost?

Trpíte poruchami spánku a počítání oveček není zrovna jednou z aktivit, která by vám pomohla usnout rychleji? V žádném případě se nesnažte ihned svůj problém řešit prášky na spaní, ale začněte hledat důvody, které mohly způsobit váš problém.

Prášky na spaní totiž nejsou určeny k dlouhodobému užívání a mohou způsobit více škod než-li užitku. Často tyto pilulky vyvolávají nežádoucí vedlejší účinky a přestanete-li s jejich konzumací, nikde nemáte záruku toho, že poruchy spánku nebudou nadále přetrvávat.

Negativní důsledky nespavosti

Chronický nedostatek spánku nese spoustu negativních důsledků. Zdravotní rizika spojená s nespavostí mohou mít za následek špatné fungování kognitivních funkcí jako např. myšlení, pozornosti, koncentrace, paměti a v horším případě to vše může vyvrcholit demencí nebo také zvýšeným rizikem srdečních onemocnění.

Co může vyřešit problém s nespavostí?

Teplá koupel

Jakmile opustíte prostor rozehřáté koupelny, vaše tělo zaznamená rapidní pokles tělesné teploty, který může vyvolat pocit ospalosti. Důvodem je to, že vaše tepová frekvence, trávení a jiné metabolické procesy byly zpomaleny.

Krátká rozcvička

Krátké protažení těla během dne dokáže dělat divy. Nejenže díky pohybu zůstanete v dobré kondici, ale navíc se zlepší i kvalita vašeho spánku.

Konec prokrastinace

Jestliže víte, že vás následující den čeká hromada práce, kterou jste byli líní udělat dnes, může to být jedním z důvodů, proč je pro vás usínání obtížnější, než pro kohokoliv jiného. Přeci jen starosti člověka nutí o nich přemýšlet a cítit se býti neklidným.

Tím, že všechny věci uděláte dnes a zítra budete začínat nový den s klidným svědomím, se vám bude mnohem lépe usínat.

Žádný kofein ve večerních hodinách

Kofein používejte pouze v situacích, kdy je to nutné. V žádném případě si nedávejte kávu v době, kdy se za krátký čas budete chystat ke spánku.

Správná pokojová teplota

Ideální pokojová teplota pro spánek se pohybuje v rozmezí 17-19°C.

Ticho

Neexistuje nic lepšího, než spánek bez rozptylování od okolních zvuků. Netěsní-li vaše okna tak, jak by měla, a slyšíte každé šustnutí listů na stromě nebo vás jen rozptyluje tikot hodin v místnosti, pořiďte si špunty do uší a užívejte si ničím nerušený spánek s jasnější myslí.

Tma

V moderních domácnostech mnoho elektrospotřebičů vyzařuje světlo, které svým způsobem může narušovat váš spánek. Ujistěte se vždy před spánkem, že všechny spotřebiče vyzařující světlo jsou vypnuty a nebudou vás rozptylovat.

Pravidelný spánek

Pravidelnost je něco na co si vaše tělo postupem času zvykne a pro vás tak bude mnohem jednodušší tyto činnosti vykonávat. Zkuste si tedy určit danou hodinu, ve kterou budete chodit každý den pravidelně spát a časem vaše problémy s poruchou spánku vymizí.

Žádný alkohol před spaním

Možná vás ihned napadne, že jakmile si dáte pár piv s kamarády, vaše usínání se stane doslova hračkou. Ovšem nezapomínejte na to, že po požití alkoholu se také během noci mnohokrát probudíte kvůli dehydrataci či toaletě a kvalita vašeho spánku se tak stává doslova mizernou.

Žádné modré světlo

Modrým světlem je myšlen např. mobilní telefon, tablet, notebook nebo televize, zkrátka cokoliv co zabraňuje tvorbě melatoninu. Tato zařízení vyzařují světlo, které narušuje náš spánek. Důsledkem působení tohoto světla si myslí náš mozek, že je den, a na základě toho se tak i chová. Proto je ideálním řešením 2 hodiny před spánkem tato zařízení nevyužívat a na místo toho vykonávat věci, které jsou pro nás určitým způsobem uklidňující (např. čtení knih či meditace).

Stop přejídání před spaním

Mnohdy za celý den si ani nevzpomenete, že nějaké jídlo vůbec existuje, ale jakmile nastane večer, nemůžete odolat žádné potravině, která se vám dostane pod ruky. To může být důvodem toho, že se spánkem mnohdy bojujete!

Obzvláště pokud před spaním konzumujete potraviny jako je ostré a tučné jídlo, tmavá čokoláda, cereálie, sladkosti apod., je dosti možné, že se usínání stane pro vás noční můrou.

Vyzkoušeli jste vše a stále trpíte nespavostí?

Pokud vám ani žádný z předchozích kroků nepomohl vyřešit problém s nespavostí, existují pilulky, které jsou vyrobeny na přírodní bázi a možná by nebylo na škodu je vyzkoušet. Pomoct by však mohla ale i levandule, kterou si dáte do místnosti, ve které spíte nebo jako přísadu do koupele. Dobrou volbou může být také meduňkový čaj, který uklidňuje.

Inzertní portál věnovaný na téma inzerce psu. Podrobné vyhledávání podle plemen a zadávání inzerátů zdarma.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučujeme
300x600.png

Naše tipy
Sledujte také magazín o hubnutí Tukožrout.cz.